15 Kasım 2009 Pazar

Çarşıcı Mısın?

Ben ortaokul ve hatta lise yıllarında kapalı tribüne yeni yeni girmeye başladığımda maça kısa bir süre kala kalabalık bir grup gelir ve içlerinden biri "Çarşı geldi beyler! Herkes iki sıra yukarı çıksın." derdi. Kapalı tribünün üst katında ilk sıralar ve set boşaltılır, onlara ayrılırdı. Ne kimin kim olduğunu bilirdik ne de o meşhur iki direk arasında onların gözlerinin içine baka baka susarak maçı izleyebilirdik. Sesim kısılmadan eve döndüğümü hatırlamıyorum. Yıllar sonra alt katta izlemeye başladım maçları. O dönemlerde bir tek kapalı tribün müdavimlerinin simasını bildiği Alen Markaryan'ın meşhur sözü "Çarşı bir ruhtur, bedene indirgenemez" sözünden sonra ruhumu iki direk arasına emanet ederek yaptım bunu. Bedene indirgenemeyen şey maddeye de indirgenemez diyerek hiç bir zaman da haves etmedim zaman içerisinde ortaya çıkan Çarşı ürünlerine. Anı olsun diye aldığım ,evimde duran Asi Ruh atkısını bir kere olsun takmadım.

Dün araba ile Anadolu yakasında, ara yollardan birinde giderken iki genç gözüme takıldı. Direksiyon başında tek elle anca üstteki pozu yakalayabildim. Hadi soldakinin adı üstünde Genç Fenerli. Sağdaki sıradan bir günde üstünde Çarşı poları ile geziniyor. Bugün de Akatlar'da bakın sağınıza solunuza, her bedende bir Çarşı mutlaka görürsünüz. Ne var ki bizim aşkımız extra large...

2 yorum:

The Eagle Abroad dedi ki...

Kendini bir gruba ait olma hissiyatı içinde bulan gençlik, ister adını çarsı koyun, isterde baska birsey o grubun üyesi oldugunu belli etmesi için bu tür sekilci eylemlere yönelebilmekte. Kimisi hakikatten içtenlikle bu sekilde gezerken, kimisi ise hava olsun diye yapabiliyor. Kimse aslını bilemez tabiki, bu tıpkı iman ile paranın kimde oldugunu bilememek gibi birsey...

igneyi kendime batiracak olursam, bende besiktas formalari kolleksiyonu yapmaya calisirken hic ama hic bu carsi urunlerine bir ilgi duymuyorum.Peki bu benim carsi ruhundan nasiplenmedigim anlamınami geliyor? orasini iste bir ben birde Allah biliyor... :))

Adsız dedi ki...

Carsı GencFB UltraAslan..Sadece insanları mactan sogutan gruplar..Başkanları hergün spor gazetesi alıp benim adım ve grubumun adı geçmişmi diye sayfalara bakarlar..Takımın haberlerine bakmazlar bile..Kendi takımlarının durumu umurlarında olmaz..Bütün iş ne kadar daha çok para kazanıp ne kadar daha popüler oldukları meselesidir..