5 Eylül 2010 Pazar

Beşiktaş'ın Kadrosu Hakkında

1 Rüştü Reçber-Bilmem bu sene ihtiyacımız var mı kendisine. İlerleyen yaşı tabirini duymaktan bıkacağı dönemlerde böyle bir kadro içerisinde yer alması güzel bir teselli olacaktır kuşkusuz. Hakan Arıkan'ın sakatlığı sonrasında kalemizde kendisini yine sık sık göreceğiz belki, ama geleceğin Beşiktaş'ında kendisini görmeyeceğimiz kesin. Geçtiğimiz iki sene muhteşem bir performans gösterdiğini ve Beşiktaş tribünlerinin kendisini içselleştirmekte geç kaldığını da söylersek siyah beyaz tarihçesi de özetlenmiş olacak.

21 Hakan Arıkan- Uğursuzluğu sırt numarasında mıydı yoksa gazetelerin başlıklar çıkardığı sırt numarası kadar kendisi de toy muydu bilinmez ama bugün Volkan Demirel'in en büyük rakibidir kendisi. Sezon başında Galatasaray'ın ilgi göstermesiyle bizim cenahta daha da kıymetlenen Hakan'ın başı geçtiğimiz yıllarda olmayacak maçlarda kalesinde gördüğü gollerden sonra bu sene sakatlıklarla dertte. Zafer Öğer'in başarısı performansına direkt etki ediyor mu? İki senedir savunmanın çok sıkı tutulması başarısında pay sahibi midir gibi sorularım var kendisine. Belki bir gün kısmet olur. En büyük korkum form tutmuşken Schuster'in gevşek defans disiplininin kariyerinde kırılma anı yaratması. Yoksa arkamıza bakmadan uzun yıllar oynarız.

99 Cenk Gönen-Schuster'in gelişi böyle kaleciler için büyük avantaj aslında. Refleksleri sağlam olan, kendini göstermek için yanıp tutuşan kaleciler, kurtardığı her pozisyon sonrası şahlanıverir. Cenk'in Beşiktaş'ın kalecisi olabileceği ihtimalinin de yine böylesi bir maç olan Villa Real maçına denk gelmesi tesadüf olmasa gerek. İBB maçında sürekli oyunun içinde olmadan oynaması bize başka bir kaleci izletti. Özellikle kaleyi boşalttığı anlardaki acemiliği türlü türlü dertler açacak boyuta da ulaştı. Hepsini bir potada toplarsak adını tecrübe eksikliği koyabiliriz. Birçok böyle parlayan, saman alevi olan ve sonrasında unutulan isimler görmüşken Cenk'i çok da abartmamak gerekiyor.

20 İbrahim Toraman-Uzun süredir Beşiktaş formasını giyen Toraman bugüne dek o kadar çok oyuncuyla yan yana oynadı ki saysak bu listeden daha fazlasını elde edebiliriz sanırım. Ben İbrahim Toraman'ın yanında ikinci bir adam olduğuna hiç şahit olamadım. Bir türlü ikilisini bulamadı bu adam. Birçok defans oyuncusunun adını söyleyince yanına hemen birileri kondurulur ama İbrahim Toraman'ın eşini bulamadık gitti. Sivok-Zapo, Ronaldo-Zago yakın zamanın ikilileri benim hatırladığım kadarıyla. İlk geldiği seneler sağ bek, Tigana zamanı Serdar Kurtuluş'un olmadığı zamanlar ön libero gibi mevkilerde oynaması da bunda etkendir belki. Benim gözümde her zaman Beşiktaş formasını giyecek bir adam Toraman. Yokluğunu çoğu zaman aynı varlığı gibi hissetmememiz de garip aslında.

22 Ersan Adem Gülüm-Adanaspor'dan Serdar Adalı'nın hediyesi sanırım. Çok izleyemedim kendisini. Gönül ister ki aşısı tutsun. Bir İbrahim Toraman daha kazanırız bakarsınız. Beşiktaş'ın defansında yerli olmak zor. Düşünüyorum da İbolar dışında çapa atan yok. Umarım 3. kişi olur.

19 İbrahim Üzülmez-Sevilmemek ne demek, sevilmek ne demek sorularına en sağlıklı cevabı anlatabilirse tabii ki İbrahim Üzülmez'den alabilirsiniz. Bu blogda defalarca yerden yere vurduğumuz ve her türlü kişilik haklarını da rencide ettiğimiz bu adam zannediyorum bu görüşteki birçok insanın bakışını değiştirmeyi başardı. Bize de utanıp sıkılmak düştü. Helal olsun.

77 Rıdvan Şimşek-Ben bu adamdan çok umutluyum. Quaresma geldiğinde formasını hediye etmesini kim akıl ettiyse helal olsun. Bu çocuğun üzerinde ısrarla durmak lazım. Kendisi bu takımın geleceğindeki en önemli oyunculardan biri olacak bence. Umarım yanılmam. Seneye başka bir takıma transfer haberi, haber sonu notu olarak karşımıza çıkmaz inşallah. İbrahim Üzülmez'in yaşını düşününce daha da ümitleniyorum Rıdvan'dan. Bir an önce tam randımanla sahaya dönmesini can-ı gönülden istiyorum.Çok çabuk olması, dikine oynama hevesi ışık veriyor. Geçen senenin en büyük kazığı bu çocuğun ayağının kırılması oldu.

27 Matteo Ferrari-Ferrari'nin topu oyuna sokamadığını Schuster'den öğrendik. Meğer sokamıyormuş topu oyuna. Dikkatle de izledim. Pasları yerini mi bulmuyor, oyunu mu açamıyor diye. Gözüme batan hataları olmadı. Karşılağı topları akıllı kullanamıyor mu diye bakınca Schuster'e hak veriyorum ama bunca meziyetine bakıp yetersiz demesini anlayamıyorum. Topu sık sık taca atarak uzaklaştırmasının yanına bu sezon baş gösteren adam kaçırmanın eklenmesi Schuster'in ilgisizliğinin neticesi, konsantrasyon eksikliği belki de. Nasıl olur da geçen sezonun en iyi yabancısı bu sene tu kaka olur onu anlayamıyorum.

44 Erhan Güven-Antalyaspor'da harikulade bir oyun oynadığı gibi bir durum söz konusu olduğu için mi geldi onu bilemiyorum. Benim kafamdaki Beşiktaş'ta kendisinin kesinlikle yeri yok. İlk geldiği sene Ankaraspor'dan hatırladığım kadarıyla umutluydum ama ilk maçında Olimpiyat Stadyumu'ndaki Süper Kupa maçında olmayacağını anladım. Hele hele Ekrem Dağ varken sakatlık, yorgunluk dışında forma giymemesi gerekiyor gibi geliyor. Şanslı adammış.

3 İsmail Köybaşı- Tabata ile gelmiş olması büyük şanssızlık. Buna rağmen hırslı ve akıllı oyunuyla Tabata kadar göze batmadı. Oynadıkça kendine gelecek ama İbrahim Üzülmez'in olağanüstü hırsına yenik düşüyor. Bizim üstüne düşmediğimiz kadar Hiddink düşecek üstüne diye sevinirken Romanya maçında öylesine kötü oynadı ki Hiddink'in kendisinden vazgeçeceğini düşünüyorum. Schuster vakit bulup ilgilenirse, Rıdvan ile İsmail uzun yıllar bizi çok sevindirirler. Schuster uzun yıllar kalmayacağını bildiğinden kim formdaysa onla ilgilenecek, formsuz olan ama gelecek vaadeden ile uğraşmaktan geri duracaktır. Her yıl Galatasaray'ın gençlerine bakar imrenirdik bu sene bizdeki cevherlerin tepesinde yer alanlardan biri İsmail. Sonuna kadar ısrar edilmeli. Rıdvan da İsmail de kalıplaşmış beklerden değil. Bunu biraz futboldan anlayan herkes görebiliyordur zaten.

30 Tomas Zapotocny- O gittikten sonra Ferrari gelmeseydi bu sene döndüğüne daha çok sevinecektik. Ya da Bursa yerine başka bir takımda şampiyonluk yaşasa gurur duyacaktık. Ben kendi adıma Bursa'yı sevemediğim için Zapotocny'nin orada yaşadığı şampiyonluk hiç ama hiç umurumda değil. Ömer Erdoğan'ın yanında İbrahim Öztürk'ün tercih edildiği çoğu maç sonrasında hala Ertuğrul Sağlam'ın kendisini almak istemesini de anlayamıyorum. Bu sene Zapo'nun boşluğunu Stepanov gibi bir adam ile doldurduklarına göre Zapo'nun gitmek isteyeceği bir takım da kalmadı. Bu sene kadroda olması Schuster'in sevemediği Ferrari yüzünden diye düşünüyorum.

6 Tomas Sivok-Ferrari ile daha iyi bir ikililer bana göre. Zapo vatandaşı olmasına rağmen Ferrari ile yakaladığı başarıyı yakalayamadı. Bugüne kadar defansın ortasında görev alan en başarılı oyuncularımızdan. Zaman zaman ön libero da oynayan Sivok'un bu sezon forması garanti. Ayağına en hakim defans oyuncusu olması Schuster'in forma vermesi için yeterli. Bu sene işleri biraz daha zor olacak gibi.

17 Ekrem Dağ- Resmi sitede kendisinden orta saha diye bahsedilse de öncelikle sağ bek görevini icra ettiğini söyleyebiliriz. Erhan Güven'den formayı alması lazım. Bir de tribünlerin biraz hatırlaması lazım Ekrem'i. Quresma'nın arkasında oynamaya en çok o yakışıyor. Benim takımımım sağ beki bu adam. Gerisi yalan. Avusturya Milli Takımı'nda oynamamış olsa bugün Sabri milli forma görebilirmiydi? İmkansız.

9 Roberto Hilbert- Şu takıma geçen sene gelse tribünlerin daha büyük ilgisine mazhar olacak, hocasının daha büyük ihtiyacına hizmet edecekti. Sıradan gibi görünse de sağ tarafta tıkır tıkır top yapacak, bindirecek, orta yapacak, zaman zaman araya top atacak, rakip kovalayacak. Ne yazık ki bu senenin modasına pek uygun değil. Kanatlarda oynayanlara göre değişik fizik yapısının yanına bir de uğursuz 9 numarayı sırtına geçirmesi onu iyice soğuk yapıyor. Ben kendisinden ümidimi kesmedim ama 6+2+2 sisteminde bol bol biçilecektir. Allah yardımcısı olsun.

14 Jose Maria Gutierrez Hernandez-Böylesi gelmedi bize. Keyfini çıkartmak lazım. Beşiktaş'ın Hagi'si olur. Yeter ki zemin düzelsin arkasında iki tanesi Necip-Ernst-Fink-Aurelio oynasın. Forvetlerimiz kaleciyle bol bol karşı karşıya kalacaklar. Yeter ki doğru yere koşu yapsınlar. Hala inanamıyorum Beşiktaş'ta oynadığına.

Devam edecek.

1 yorum:

TA dedi ki...

rıdvan cenk ve ersan ileriki yıllarda banko oynayacak oyunculardır gözümde.