6 Aralık 2010 Pazartesi

Kilit Kelimelerin Anlattıkları

"Olaylar çıkmış", "Gebze'de ölü varmış", "2 kişi ölmüş", "tüm yollar kapatılmış", "Medya ölüleri bilerek açıklamıyormuş", "Büyük olaylar çıkmış", "Ben gördüm gözümün önünde bıçakladıklar" vs vs...

Bire bin katar bizim milletimiz, böyle atraksiyonları sever onu biliriz de son zamanlarda böyle durumlardan zevk alındığını da gözlemliyoruz, ne kadar hak verirsiniz bilmem. Stadyumda rastladığım bir arkadaşıma "Abi bıçaklama olmuş, ölüler varmış" diyorum, "Bursalı mı ölmüş Beşiktaşlı mı?" diye soruyor. Akşam eve giderken başka bir arkadaşım arıyor, "Oğlum 3 Bursalı 1 Beşiktaşlı yaralanmış" diyor. Olaylar skandal, üzücü, kınanmalı gibi sunuluyor ama içimizde hayvansı birşeylerin olduğu da açık. Akşam gollerden çok olaylar merak ediliyor. Benim de kanıma bulaşmış. Holosko'nun golünü izlemedim ama tüm olayları en az 5 kez seyrettim.

Basın da öyle. Onların da bizden farkı yok. 4 taraftar bıçaklandı demek yerine 3 Bursasporlu 1 Beşiktaşlı yaralandı demeyi seçiyor. Aslına bakarsanız bıçaklamaları bir maç sonucu gibi vermekten geri kalmıyor.

Bunları düşünürken Kanal Türk'ü açıyorum. Hiçbir yerde olmayan görüntüleri yayınlayacaklarmış. Bekliyorum. Kafasına şişe gelen Beşiktaş taraftarının evine gidiyorlar. Kafasına şişe yiyen ablamız televizyona çıkmanın heyecanıyla başlıyor konuşmaya. Konuşmasa daha iyi. Beni şimdi kim alır diyor. Garip...

Sonra bıçaklanan taraftarları gösteriyorlar. Yerde yatan iki taraftar biri belli ki Bursasporlu, diğerinin hangi takım taraftarı olduğunu bilmeye imkan yok ama basın 3 Bursasporlular diye tutturduğuna göre doğrudur diyorum. Ben burada bunları yazınca ne iğrenç adamsın diye düşünenlere sadece ayna tutmak istiyorum. Aslında izlediklerimiz ve bize anlatılanlar bunlar.

Son olarak su testisinin su yolunda kırılacağına ben de fazlasıyla inananlardanım. Yaralananlar, yaralanacaklarını bile bile girmişlerdir olaylara, tehlikeli sularda gezmenin bedelini ödemişlerdir. Ben ne zaman, nerede nasıl bir durum olacağını kestirebiliyorum. Ben süper zeka falan değilim. Birşeylerin olacağını böyle kalabalıklar içinde çok kolay tahmin edebilirsiniz. Bir yerde durmanız gerekir, oradan uzaklaşmanız gerekir. İlk taş yere düştüğünde, ilk bira şişesi yanı başınızda patladığında sen hala oradaysan ertesi gün gazetede, aynı akşam canlı yayında olman kaçınılmazdır. Evet yaşananlar hayvanlıktır ve hepimiz bu hayvanlığı seviyoruz.

1 yorum:

BEERREGULAR dedi ki...

Çok çok dürüst bir yazı olmuş ellerine sağlık..

Konuşacak çok şey var bu konu ile ilgili ama gerek yok sanırım yazdıklarından sonra. Sadece şunu eklemek istiyorum, maç bitmiş dışarı çıkmışız. Bir çok taraftar eski açığın karşısında kümelenmiş bekliyor, bu esnada çevik kuvvet kalabalıklaşıyor. Şimdi senin dediğin gibi aklı azıcık çalışan adam şunu düşünür, bu çevik kuvvet biz dağılmazsak bizi gelir dağıtır kafamızı gözümüzü patlatır bursalıları da kortej eşliğinde çıkartır. Bunu anlamak için dediğin gibi alim olmaya gerek yok. Orada bekleyen arkadaşların da yarısının derdi televizyon veya gazeteye çıkarsak havamız olur meselesi bence. Burada yazdıklarımızı okuyan arkadaşlar varsa bunu hiç tavsiye etmem. Ben 2003 senesinde "fanatikler kan akıttı" manşetinin altında çıktım bir gazetede hayatımda hala koca bir yeri var kaç yaşına geldik hala öyle anılıyoruz. Normal bir biçimde maça gittiğime bile insanlar inanmıyor.

Neyse uzatmayayım bursalı arkadaşlara çok üzülemeyeceğim. Bize dalmaya olay yaratmaya gelmişlerdi zaten bu şekilde bir karşılama olacağı belliydi. Ölüm olmaması sevindirici. Bir daha yaşanmamasını umarım.