19 Aralık 2010 Pazar

Olmayacak Dua

Çok kötü oynuyor, umut da vermiyor. Büyük bir şans yakalamıştı. Takımda herkes sakat. Kimsenin çıkıp da bu çocuk neden oynuyor diyemeyeceği bir pozisyon var. Üzerinde baskı olmaması lazım çünkü kulübede de kimse yok. En azından bir ışık verir iyi futbol falan ama üzülerek söylüyorum Ali Kuçik karanlık.

Bir maç Guti ile, bir maç Q7 ile hemen hemen her maça başlıyorsun. Sadece iyi niyetle oynamak yeterli değil ne yazık ki. Kendi yaşıtları arasında bu kadar şanlısı var mı bilmem ama Beşiktaş'ın futbolcusu olamayacak gibi gözüküyor.
Not: Melih Şendil'in Zydrünas Karcemarskas aşkını anlayan varsa beri gelsin.

9 yorum:

siyahBeyaz dedi ki...

holosko'dan tabata'dan nobre'den daha kötü olamaz, daha iyi olma ihtimali var.

holosko 2
tabata 1,3
nobre 2,5 milyon euro'ya oynuyor. ali bunların 20'de birine bile oynamıyodur. şu üçlüye yatırım yapacağına ali'ye yaparsın, paran cebinde kalır.

2-3 maçta adam silinmez, süleyman seba silmezdi. ki ali'nin iyi işler yaptığı anlar da oldu.

takımdaki her adamı avrupa'dan milyon euro'lara getiremeyiz. kalburüstü/ortalama yerlilere ihtiyacımız var.

bu çocuk, o çok yetenekli denilen batuhan'dan daha fazla gol attı altyapıda.

"beşiktaş'ın futbolcusu" nasıl olunuyormuş onu da anlamış değilim. biri de çıkıp doldursaya şu boş klişenin altını..

AcıbadeM dedi ki...

Kaç gündür ben de umutsuz bir yazı yazacaktım Ali hakkında, elim gitmiyordu bir türlü.

Tribüne 'Küçük Kurbağa' melodisiyle "Kuçik Ali, Kuçik Ali, Kuçik Ali oley" diye çağırılıyordu Rapid maçında. Sanırım kuyruğu eksik şimdilik. Vedat Okyar deyimiyle henüz "et mi balık mı anlamadık".

1903 dedi ki...

Biz bu filmi çok gördük. Tunç Kip, Can Erdem, Eser Yağmur, Batuhan Karadeniz, Serdar Özkan, Hikmet, Yusuf, Aydın...

İyi örneklere gelince Nihat, başka var mı aklınıza gelen? Onun ben Beşiktaş'ta oynadığı dönemlerde Ali gibi hazır olmadığını hatırlamıyorum. Ali bu yaşında hazır değil.

Hep olmalarını bekledik, o kadar çok bekledik ki. Paranoyak gibi hiçbir artılarını görmediğimiz halde destekledik.

Ben de çok isterim Ali'nin takımın daimi oyuncusu olmasını ama imkansız. Bu çocuk da diğerleri gibi olacak.

Nobre, Tabata ve Holosko örneklerinize gelince. Çocukken dedikleri gibi o sana küfür etti diye sende ona mı küfür edeceksin. Yani kötüyü mü örnek alıcaz. O oynuyorsa bu da oynar diyerek sıyrılamayız. Holosko, Tabata ve benim -geçen sene ve önceki sene- çok yararlı bulduğum Nobre'de gitmeli.

Ben Ali'de yetenek göremedim. Beşiktaş'ın futbolcusu yetenekli olmak zorunda. Deli İbrahim hariç tabii. Onda başka birşey var. Ali Kuçik şu haliyle değil.

İnşallah yanılırım.Madem siz de bizim gibi altyapıdan oyuncu çıksın istiyorsunuz.Onur, Umut, Furkan ve Cumali Ali kadar şans bulsun diyelim, dileyelim.

Özellikle de Cumali.

Adsız dedi ki...

Yetenek olarak bakacak olursak Cumali Ali den çok daha yeteneksiz bir oyuncu.Ama futbol arık sadece yetenekden ibaret değil.Hİlbert,Aurelio çok mu yetenekli oyuncular ya da alman milli takımının büyük bir kısmı.Bu oyuuncular fiziksel olarak gelişirlerse ve birazda oyun bilgilerini arttırırlarsa(bakın oyun zekası değil oyun bilgisi) en kötü beşiktaşa kadro oyuncusu olabilecek seviyedeler.Mesela cumali bunun en iyi örneklerinden birisi.Topla yetenekli olmasada izlediğinizde sahanın her yerinde, mücadelesiyle,hızıyla , kaptığı toplarla dikkat çekiyor.

Adsız dedi ki...

@1903

yetenek mi? :D o işler eskide kaldı. yetenekle olsaydı, almanya milli takımı arjantin milli takımını ezip geçemezdi.

burak yılmaz çok mu yetenekli? küfürlerle yolladık. 11 tane golü var ligde. burak kalsaydı demiyorum, denedik olmadı. ama bir oyuncudan ne alabildiğin önemli camia olarak.

nobre, tabata, holosko örnekleri doğru örnekler. çünkü reeller. milyon euro'luk sözleşmeleri var beşiktaş kulubüyle.

sanal örneklere geçelim. simao'nun ismi geçiyor. mükemmel bir oyuncu. ama 20 tane simao'n olamaz. öyle bir gücün yok. ibrahim üzülmez'in de olacak. hilbert'in de olacak. ali kuçik'in de olacak.

yerli bakalım, sercan yıldırım. 10 milyon euro istiyorlar. inönü'de küfürü yiyecek adama verilir mi bu para?

ya arkadaş, altyapıdan gelen her adama süperstar olsun gözüyle bakıyorsunuz, sonra da ben yetenek göremedim diyorsunuz. rotasyona girer,yedek olur. bakarsın ilerde feyyaz olur, toraman olur, üzülmez olur. birşey olur. boşuna gelmiyor buralara bu adamlar. siz yeterki 2 maçla kelle istemeyin.

altyapıların en iyi golcüsü, genç milli takımların 9 numarası adamdan umudumuzu kesiyorsak aynaya bakmamız gerek. yemin ediyorum, şu taraftara da taraftarlığa da inancımı kaybetmeye başlıyorum.

1903 dedi ki...

Beşiktaş'ın tam kadro olacağı günleri düşünün. Devre arası gelecek yabancıyı da koyun üstüne.

Ali bu takımda kendine yer bulabilir mi?

Ali kaç maçtır sahada işte. Oynuyor. Hepimiz izliyoruz. Kadroda alternatifsiz şu an.

Sakatlar dönünce şu cümleleri kaçınız kullanacaksınız? "Lan Ali niye yok ya", "Ali'yi neden almadı kadroya"...

Kenarda dursun diyeceksiniz. Ben sahada oynamasından yanayım ama yok işte adamda. Ne mi yok? Ben diyim yetenek sen de tecrübe, o desin pratik, diğeri desin oyun zekası...

Bu takımda yedek kulübesine hapsolacak her adam bu takımın topçusu, Beşiktaş'ın topçusu değildir anlamına gelir benim için.

Yani kaç senedir izliyoruz şu altyapıdan çıkan adamları. Bir Arda Turan çıkmıyor mesela. Bunların hepsi Arda'da ben burda Ardaları mı bokluyorum. Ya da GS taraftarı bizden daha mı çok destek veriyor gençlerine?

Bir de taraftara olan inancını kaybedeceğinden bahsetmişsin.

Cemil İpekçi'nin karikatürü geldi aklıma. Muhafazakarım diye ortaya çıkan Cemil İpekçi'ye sokaktaki adam "Nasıl muhafazakarsın lan, en çok muhafaza etmen gereken yerini muhafaza edemiyorsun" diyordu.

Tek inancımız taraftar bizim sen sakın inancını kaybetme.

Ali, Cumali çok önemli değil!!

Adsız dedi ki...

halâ arda turan diyorsun, okumamışsın bile yazdığımı sanırım. varsın çıkmasın arda turan; rotasyon adamı çıkar belki de milyon euroları çöpe atmaktan kurtuluruz.

ama yok işte, öyle bir lüks saplantısı oluşturdu ki demirören. taraftarı da büyük erozyona uğrattı bu merak etme. dediğin karikatür, beşiktaş taraftarının bir kısmının geçen yazdan süregelen durumunu çok iyi açıklıyor ve bu da benim inancımın kaybolmasına neden oluyor.

cesc dedi ki...

Cacık olmaz, bu kadar net.

Sacripante Re dedi ki...

Ben de dışarıdan bir gözle yapayım o değerlendirmeyi.
Kesinlikle Ali Kuçik gelecek için Beşiktaş'ın ismi olacak kapasitede değil. Rotasyon için bile yetersiz.
Bir Galatasaraylı olarak Mehmet Güven'le özdeşleştiriyorum. Haddinden fazla şans buldu, haddinden uzun kaldı takımda. Ama ne uzar ne kısalır bir oyuncuydu. Sanki bir şeyler yapıyormuş gibi görünürdü ama verimsizdi. Düz bir oyuncuydu. Ali Kuçik de aynı onun gibi. Sahada koşturuyor, bir şeyler yapıyor gibi görünüyor ama sonuç yok... Necip'te gözüken ışık onda hiç yok.