21 Eylül 2011 Çarşamba

İki Gerçek İki Geyik


Şimdi, biliniyor ki biz Beşiktaş'lıyız. Neredeyse anlımıza yazmadığımız kaldı. Yine de yiğidi öldürüp hakkını yemeyeceksin.
Dün Fenerbahçe'li bir arkadaşım beni aradı ve şunu sordu: "Elini vicdanına koyup söyle, bir Şampiyonlar Ligi maçı biletini karaborsadan yarı fiyatına maç saatinde bulup girebildiğin bir takımın taraftarı olarak şu görüntülere ne diyorsun?"
Ne diyeyim?! Hiç bir şey diyemiyorum.

İlk gerçek şu; bırakın cezalı olmayı, biz henüz tüm taraftarımızla hafta içi maçında sahayı dolduramıyoruz. Gel gör ki Fenerbahçe kadın /çocuk 41.000'den fazla kişi vardı dün tribünde. Beşiktaş'ın maçı bedava olsa bile tam dolar mı hafta içi şüpheliyim. Çünkü kapıların açıldığı, biletlerin 5,00 TL olduğu maçlar da gördük ama tribün dolmadı. Yine olsa yine dolmaz diye tahmin ediyorum. Helal olsun demekten başka diyecek bir şeyim yok.

İkinci gerçek ise, Fenerbahçe taraftarının gerçekten 'camia' oluşunun bir göstergesidir bu. Yani insanlar ailece Fenerbahçe'liler demek ki... Kocasının, babasının, abisinin, oğlunun gelmediği yerde karısı, eşi, kızı, annesi gelebiliyor. Bence biz Beşiktaş'lılar olarak sevgimizi sadece stadyumdakilerle bireysel olarak paylaştığımız için tribün asla böyle dolmaz. Bizim için tek aşk Beşiktaş ve aslında tek başına Beşiktaş! Ama dün gördüm ki bu insanlar için Fenerbahçe ailece Fenerbahçe. Biz anne babayı, sevgiliyi hep farklı yere koyuyoruz. Önce Beşiktaş diyoruz. Başka hangi tribünde o bilindik "dün gece sevgilim aradı birden..." tezahüratı yapılabilir ki? Herkese isyan alayına karşı sadece Beşiktaş kültürünün sonucu ailelerin ve kadınların tribünümüzden uzak kalması sanırım.

Geldim geyiklere...
İlki, dün ofsayt olan golden sonra Fenerbahçe'li bayanlar sevinmeye 30 sn - 1dk arası devam ettiler. Ben bu esnada arabadaydım. Maçı anlatan spikerin söylediklerini birebir yazıyorum: "Evet sayın dinleyiciler, bayrak havada hakem golü iptal etti. fakat Fenerbahçe'li kadın seyirciler hala sevinmeye devam ediyor. Maçın başında da söyledim, ortasında da söyledim şimdi de söylüyorum şu an tribünleri dolduran bayan seyirciler futbol bilgisi anlamında biraz zayıf oldukları için, golün iptal olduğunu algılamayıp bu şekilde davranmaları gayet normal..." :)

İkincisi, bunun üzerine iki sene öncesine gönderme yapmam lazım: kadınlarınız eleştirmeyin Fenerbahçe'li kardeşlerim. İki sene evvel şampiyonuz zannedip 3-5 dk hoplayıp zıplayan, sahaya inip timsah yürüyüşü yapan sizlerdiniz. 30 saniyenin lafını etmeyin...

:)

Şaka bir yana yine de hepsine helal olsun!

1 yorum:

selaminko dedi ki...

fb dün ilk kez sempatik geldi bana. maç sonunda bizim hatun la bunlar anlamadı ha ofsayt oldugunu mac 2-1 bitti zannediyorlar dedi. hatuna bakısım anormaldi heralde. e o kadar da değil anladık ofsayt oldugunu hakem bayrak kaldırdı dedi :) ama dediğin gibi. FB taraftarı gercekten takımına sahip cıkıyor. biz maalesef bunu yapamıyoruz. gs veya bjklılar. gslı olarak stadın yerinin ve ulasımın kotu olması sebebiyle seyircisiz mac cezası aldıgında sahsen statta 1000 kisi bile olacagından emin değilim ama bjk'ın stadının yarıdan fazla dolacagını dusunuyorum. bayanlar dolduracaktır. evet carsının cogu yerde iyi gecen adının yanında olaylara musaıt bir grup olması sebebiyle bircok kadının bjk macına gelmeye cekindigini dusunmusumdur hep. bjk seyircisiz ceza alırsa o stadın dunkunden farklı olacagını sanmam.